1tia przed Muzeum wraz z opiekunem|1tia przed Muzeum wraz z opiekunem

Czy ostatni dzień nauki w szkole przed wakacjami musi być nudny? Niekoniecznie... Przekonali się o tym uczniowie klasy 1Tia, którzy 23 czerwca wraz z p. Dominiką Ceremon odwiedzili myślenickie muzeum. Uczniowie obejrzeli wystawę dotyczącą historii ziemi myślenickiej i jej mieszkańców od końca XIX do zakończenia II wojny światowej.

Godziny pracy Komisji Rekrutacyjnej

24.06.2022 do 12.07.2022 – 10.00 – 14.00

19.07.2022 do 25.07.2022 – 10.00 – 14.00

26.07.2022 – 9.00 – 12.00

27.07.2022 do 03.08.2022 – 10.00 – 14.00

09.08.2022 do 17.08.2022 – 9.00 – 14.00

18.08.2022 – 9.00 – 12.00

24 czerwca 2022 r.

9.30 Msza św. w Kościele na Osiedlu

10.30 Apel na hali sportowej, Rozdanie świadectw

Dyplom za zajęcie II miejsca w konkursie "Mam zawód. Mam fantazję - Projekt grafiki na koszulki - Najlepszy specjalista (bo) z Małopolski"

Dyplom za zajęcie II miejsca w konkursie "Mam zawód. Mam fantazję - Projekt grafiki na koszulki - Najlepszy specjalista (bo) z Małopolski".

Bezpieczny wypoczynek – poradnik MEiN i organizacja wypoczynku – lato 2022

Bezpieczny wypoczynek – poradnik MEiN i organizacja wypoczynku – lato 2022

Przed rozpoczęciem ferii Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca do zapoznania się z „Poradnikiem bezpiecznego wypoczynku” oraz sprawdzenia wiarygodności organizatora za pośrednictwem bazy danych o wypoczynku.

 

Fragmenty lekturowników przygotowanych przez uczniów liceum na lekcjach języka polskiego

Uczniowie różnie przyswajają wiedzę, są na różnym poziomie edukacji czytelniczej, mają różne motywacje do czytania. Do egzaminu maturalnego z języka polskiego uczniów po szkole podstawowej obowiązywać będzie wiele książek, o wiele więcej niż w kształceniu pogimnazjalnym. Jak spamiętać omawiane lektury, jak nie zapomnieć kto jest kim, kto wykreował tego bohatera i do kogo jest podobny? Dobrym sposobem na to jest lekturownik, czyli zeszyt lektur, zbiór informacji o lekturach, zebrany w jednym miejscu, segregatory A4 z ponumerowanymi stronami, przedziałami lekturowymi i zgromadzonymi przez siebie notatkami.

W liceum o profilu rozszerzonym uczniowie w klasie 1 pracowali na języku polskim, zbierając wiadomości o lekturach od starożytności aż do oświecenia. Na lekcji też został im zademonstrowany przykładowy lekturownik (schematy, mapy myśli, inne formy notatek), na jego podstawie udzielono odpowiedzi na pytania, rozwiano wątpliwości uczniów jak go prowadzić.