TECHNIK REKLAMY
Branża reklamowo-komunikacyjna jest jedną z najważniejszych branży XXI wieku. Sektor komunikacji marketingowej jest motorem wzrostu gospodarczego. Branża marketingowa i reklamowa podlega dynamicznym zmianom, które napędza rozwój cyfrowych technologii.
Technik reklamy to bardzo ciekawy i przyszłościowy zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej. Poza tym specjaliści branży reklamowej mają duże możliwości samozatrudnienia.
Technik reklamy tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe, przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych, prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, tworzy przekaz reklamowy, wykonuje projekty reklamy, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, tworzy plan mediowy, bada skuteczność i efektywność reklamy. Praca technika reklamy wymaga kreatywności, nieustannego samorozwoju, wrażliwości estetycznej.
W trakcie kształcenia w technikum uczeń przystępuje do egzaminów zawodowych w dwóch kwalifikacjach przypisanych do zawodu, mianowicie: PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego oraz PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.
Absolwenci technikum mogą w przyszłości kontynuować naukę na uczelniach wyższych.