Wręczenie nagród w konkursie Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe (GEEK)

W dniu 18 kwietnia 2023 r. w Instytucie Informatyki Akademii Górniczo – Hutniczej odbyło się podsumowanie regionalnego etapu konkursu Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe (GEEK), którego organizatorem jest Polskie Towarzystwo Informatyczne.

Celem Konkursu GEEK było rozwijanie wśród uczniów i nauczycieli zainteresowań związanych z tworzeniem edukacyjnych gier komputerowych z różnych obszarów tematycznych oraz wykorzystanie kompetencji informatycznych służących tworzeniu interdyscyplinarnych rozwiązań edukacyjnych.

Konkurs GEEK polegał na opracowaniu i przedstawieniu koncepcji gry edukacyjnej lub stworzeniu implementacji gry edukacyjnej o tematyce związanej z różnymi przedmiotami bądź dziedzinami nauki.

W tegorocznej III edycji konkursu wzięło udział dwóch uczniów naszej Szkoły z klasy 4 TR: Damian Przęczek i Wiktor Barański pod opieką pani Beaty Dąbrowskiej tworząc drużynę „Apathetic”.

Damian i Wiktor stworzyli pracę „Olimpiada matematyczna” będącą implementacją gry edukacyjnej na temat … zdobywając I miejsce w etapie regionalnym, tym samym przeszli do etapu ogólnokrajowego, który odbędzie się w maju w siedzibie PTI w Warszawie.

Gratulujemy i trzymamy kciuki za sukces również na etapie ogólnokrajowym.

Od autorów gry:

Cel gry

Gra pozwala nam sprawdzić nasze umiejętności matematyczne w bardzo unikalny sposób, wymaga niemałego poziomu wiedzy matematycznej, zadania nie wykraczają poza maturę podstawową, najbardziej brano pod uwagę uczniów z klas maturalnych, lecz młodsi pasjonaci również powinni dać sobie radę, w razie problemów zawsze można sięgnąć do podręczników matematycznych.

Fabuła gry

Zostajemy wrzuceni w świat, w którym nauka jest synonimem magii, posiadając wiedzę posiadasz ogromną potęgę. Protagonista ma takie imię jakie sami mu nadamy. Wcielamy się w ucznia szkoły, który uczęszcza do skromnej szkoły. Dyrektor prosi go o wzięcie udziału w ważnym wydarzeniu tego świata jakim jest Olimpiada Matematyczna, głównym powodem udziału jest ogromne dofinansowanie zwycięskiej szkoły.

Projektowanie gry

Ze względu na małe umiejętności w programowaniu, ponieważ jestem na kierunku reklamy skorzystałem z silnika RPG Maker MV, pozwalało mi to na skupieniu się w pełni na fabule i oprawie graficznej, na początku wymyśliłem postacie i je narysowałem a dopiero później pchałem historie i dialogi do przodu. Sam system walki, który zrealizowałem nie jest skomplikowany, ale wyróżnia tą grę od innych typowych gier z RPG Makera.