Prace uczniów klas 2TIA i 2TIB przygotowane na lekcjach języka polskiego

Co Kordian mógłby napisać w swoim pamiętniku, gdy decydował się na podróż, wypowiadając te słowa: Trzeba mi nowych skrzydeł, nowych dróg potrzeba. Jak Kolumb na nieznane wpływam oceany, Z myślą smutną i z sercem rozbitym…?

Podróż nie tylko dosłownie, ale i w przenośni pozwala z daleka spojrzeć na życie codzienne. W taki sposób, poprzez podróżowanie, uczniowie klas 2 TIa i 2 TIb zapoznali się z przeżyciami i obserwacjami Kordiana, bohatera dramatu J. Słowackiego. Modyfikując dobre praktyki, które powstały w internecie podczas nauki zdalnej, dostosowaliśmy je do lekcji stacjonarnych.

W domu uczniowie przygotowali sobie notatniki, które posłużyły im na zajęciach za pamiętniki, a także obrazki, wydrukowanie fotografie czy wykonane własne rysunki, które mogłyby być ilustracjami do przeżyć, jako ilustracje życia Kordiana. Na zajęciach otrzymali zadanie wcielenia się w rolę Kordiana i przygotowania pamiętnika z jego podróży, który w razie jego śmierci trafiłby w ręce jego sługi Grzegorza. Uczniowie puścili wodze fantazji, pokonywali z Kordianem kilometry doświadczeń, przygód, konfrontowali młodzieńcze ideały z rzeczywistością, odkrywali postać głównego bohatera nie tylko podczas podróży po Europie, ale i przez carskie korytarze, rejestrowali rozmowy z Doktorem czy przemyślenia Kordiana przed śmiercią…

Podróż z Kordianem uzupełniła edukację o umiejętność redagowania dedykacji, wyrażania własnych myśli, opinii i sądów, a także argumentacji. Dzięki pracy i zaangażowaniu uczniów powstały całkiem niezłe i ciekawe prace.

EG