Technik Reklamy

TECHNIK REKLAMY

Na zdjęciu trzech uczniów technikum reklamy Zespołu Szkół im. Andrzeja Średniawskiego w Myślenicach wykonuje prace plastyczną z wykorzystaniem różnokolorowych farb, kredek, długopisów oraz pisaków. Przed uczniami leży podręcznik o tytule „Reklama”

Branża reklamowo-komunikacyjna jest jedną z najważniejszych branży XXI wieku. Sektor komunikacji marketingowej jest motorem wzrostu gospodarczego. Branża marketingowa i reklamowa podlega dynamicznym zmianom, które napędza rozwój cyfrowych technologii.

Technik reklamy to bardzo ciekawy i przyszłościowy zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej. Poza tym specjaliści branży reklamowej mają duże możliwości samozatrudnienia.

Uczennica maluje portret wilka na płótnie umieszczonym na sztaludze. Przed sztalugą, na stole leży ulotka reklamująca Technikum Zespołu Szkół im. Andrzeja Średniawskiego w Myślenicach

Obraz baletnicy wygiętej do tyłu w tańcu, z odchyloną głową, z rękami odrzuconymi za siebie wykonany techniką malarską w kolorach szaro-pomarańczowo-czerwonych

Na plakacie w centralnym miejscu znajduje się napis: „Dzień Mediów”. Powyżej umieszczona została data 24.01.2021. Na cyfrach zawieszone są poskręcane sznurki, gdzie na każdym sznurze wisi kolejno monitor, znak Facebooka, Snapchata, pilot telewizyjny, laptop, tablet, znak Youtuba, Massengera, Instagrama, Twittera oraz mikrofon. Na cyfrze zero w zapisie roku dodatkowo zawieszone jest radio

Technik reklamy tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe, przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych, prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, tworzy przekaz reklamowy, wykonuje projekty reklamy, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, tworzy plan mediowy, bada skuteczność i efektywność reklamy. Praca technika reklamy wymaga kreatywności, nieustannego samorozwoju, wrażliwości estetycznej.

Na zdjęciu kartka papieru, na której znajduje się szkic dziewczynki w sukni balowej. Bufiaste rękawy sukienki są pomalowane pastelami na niebieski kolor. W tle przybory malarskie

Na zdjęciu rysunek siedzącej dziewczynki w niebieskiej sukni balowej z bufiastymi rękawami. Dziewczynka opiera głowę na dłoniach. Brązowe włosy ma upięte fioletową kokardą w koka. Tło utrzymane jest w kolorystyce jesiennej

W trakcie kształcenia w technikum uczeń przystępuje do egzaminów zawodowych w dwóch kwalifikacjach przypisanych do zawodu, mianowicie: PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego oraz PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.

Grupa uczniów przy stole konferencyjnym ćwiczy kaligrafię liter za pomocą pióra oraz atramentu. Pośrodku stołu znajdują się potrzebne przybory – pióra, pędzle, małe butelki z atramentem oraz paleta kolorów

Absolwenci technikum mogą w przyszłości kontynuować naukę na uczelniach wyższych.