Uczniowie klas 3 TpR i 3TIa w ramach nauczania na odległość jako podsumowanie rozważań o poezji tatrzańskiej Kasprowicza i Tetmajera (jednocześnie zbierając wiadomości do puli kontekstów, tak mocno eksponowanych w nowej maturze z języka polskiego) mieli wcielić się w rolę jednego z poetów i napisać pocztówkę do bliskiej osoby z pozdrowieniami z Tatr. Zadaniem było zapoznać się z biografią wybranego poety, żeby sprecyzować, kiedy mógł taką pocztówkę pisać i do kogo konkretnie.

Następnie uczniowie mieli wybrać wiersz o tematyce tatrzańskiej tego poety i przełożyć odczucia podmiotu lirycznego na formę pozdrowień. Kartka pocztowa miała być dwustronna, stąd też uczniowie mieli dodatkowo wybrać odpowiednią ilustrację łączącą się tematycznie z tekstem poety i pozdrowieniami. Pomysł takiego podsumowania podsunięto mi na jednej z grup fb, a że wydał mi się całkiem ciekawy, zdecydowałam się go wykorzystać, bo przecież dobre praktyki są po to, by je powielać. Powstały prace twórcze i ciekawe, zaskakujące na pewno swoją treścią, a uczniowie chętnie zgodzili się na prezentację swoich zadań.

Prace można obejrzeć na facebookowym profilu szkoły: https://www.facebook.com/sredniawski/posts/2468695093264256

EG

Na jednej stronie pocztówki zdjęcie Czarnego Stawu Gąsienicowego, na drugiej wymyślona  wiadomość do narzeczonej poety inspirowana jego twórczością