Między nauką a codziennością – warsztaty na AGH

Zamiast lekcji – dużo nauki i superzabawa w salach i laboratoriach AGH. 25 października uczniowie klasy 4Tia pod opieką pani Stanisławy Pyzio i pani Małgorzaty Marondel wzięli udział w warsztatach zorganizowanych przez pracowników Wydziału Energetyki i Paliw AGH w Krakowie.

Kolejny etap projektu „Między nauką a codziennością – promieniotwórczość – mam wiedzę, nie mam strachu” zaprowadził nas do pracowni zajmujących się nowoczesnymi technologiami. Mogliśmy obserwować interesujące pokazy oraz uczestniczyć w ciekawych eksperymentach dotyczących współczesnych ogniw (między innymi litowo-sodowych), roweru zasilanego wodorem i badań nad wykorzystaniem wodoru, zasady działania pompy ciepła czy paneli fotowoltaicznych i wielu innych. A wszystko to pod okiem profesorów, pracowników i studentów AGH.

Zespół Szkół im. A. Średniawskiego od kilku lat uczestniczy w projekcie edukacyjnym Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dla szkół ponadpodstawowych pn. „Lekcje z ZUS”.

W tym roku, w dniach od 23 – 25 października, w zajęciach prowadzonych przez panią Monikę Suder – pracownika  Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, uczestniczyli uczniowie oddziałów klas pierwszych Technikum (TI i TR) oraz Liceum Ogólnokształcącego.

Myślenice wizualne w matematyce

Myślenie wizualne w matematyce pozwala na lepsze zrozumienie abstrakcyjnych koncepcji poprzez wykorzystanie obrazów, diagramów i grafik.

Delta, oznaczana symbolem Δ, jest ważnym wyrażeniem związanym z funkcją kwadratową, który poznała klasa 2TR podczas ostatniej lekcji matematyki.

Zapraszamy do lektury nowego i pierwszego w tym roku szkolnym numeru naszej gazetki. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Chętnych zapraszamy także do współpracy - informacje u Elżbiety Góreckiej i Arlety Garbień.

Prace uczniów wykonane na lekcji

Romantyzm przyniósł klasie 2LOh analizę i interpretację wybranych ballad. Zajmowaliśmy się "Romantycznością", "Świtezianką" i "Liliami". Pierwsze dwie ballady pomogły zapoznać się uczniom ze światopoglądem romantyzmu i jego podstawowymi pojęciami, tj. balladą, ludowością, synkretyzmem. Ballada "Lilie" posłużyła, by dokonać przekładu intersemiotycznego. Zadaniem uczniów było przełożyć tekst utworu Mickiewicza na komiks.

Uczniowie rozwiązujący zadania podczas Olimpiady Języka Angielskiego

W dniu 20 października uczniowie z klas 1LOh, 1TI, 1TP, 2TR, 3TR oraz 4TIb mieli okazję wykazać się swoją wiedzą i wziąć udział w Olimpiadzie Języka Angielskiego.

Olimpiada Języka Angielskiego to konkurs, który wymaga wyjścia poza podręcznik szkolny i poza sztampowe myślenie o nauce (i nauczaniu) tego języka obcego. Olimpiada to konkurs dla osób z zamiłowaniem do nauki języka angielskiego, mających świadomość, że ten język obcy to nie tylko gramatyka i słownictwo, ale także elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, w tym szeroko pojmowana kultura, tj. literatura, historia, sztuka, sport, itp.